پیشنهاد سردبیر

یک گروه از پژوهشگران ایرانی با بکارگیری فناوری‌های پیشرفته اطلاعات و هوش مصنوعی موفق به طراحی سامانه هوشمند ابر سلامتی پنل نسخه نویسی آنلاین طب ایرانی شده‌اند.

نسخه‌نویسی آنلاین طب ایرانی با کمک هوش مصنوعی

به گزارش قدس آنلاین، سید امیرمحمود یحیوی، مخترع و بنیان گذار سامانه هوشمند نسخه نویسی آنلاین طب ایرانی در گفت وگویی گفت: این سامانه مجموعه‌ای از خدمات حوزه سلامت به طور تخصصی طب ایرانی به متخصصان کشور، مصرف کنندگان نهایی و کسب و کارهای حوزه‌های غذایی و دارویی ارائه می‌دهد. 

وی افزود: یکی از مهمترین پنل‌های این سامانه، پنل نسخه نویسی طب ایرانی (علمی بر مبنای علوم پایه و دارای توضیحات علمی و دقیق برای پدیده‌ها، روش‌ها و مسائل) است. این پنل به ثبت اختراع رسیده است و با کمک هوش مصنوعی بیماری را تشخیص و در بستر آنلاین نسخه نویسی را انجام می‌دهد. 

وی تصریح کرد: این سامانه جامع‌ترین ارائه خدمات در دنیا شناخته می‌شود که علاوه بر ساماندهی لیست بیماران و پزشکان، صدها خدمات جدید و خلاقانه با کمک فناوری‌های نوین مانند فناوری‌های پیشرفته اطلاعات و هوش مصنوعی در مجموعه محصولات و نرم افزارهای مختلف ارائه می‌دهد. 

 یحیوی خاطرنشان کرد: علاوه بر این خدمات، گروه‌های دیگر مانند دانشگاه، مراکزی درمانی و آموزشی و حتی خیران نیز می‌توانند به این زیست بوم ورود پیدا کنند و خدماتی را ارائه دهند و مجموعه خدمات را غنی‌تر سازند.

وی به مشکلات اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: پیش از شیوع ویروس کرونا استفاده از چنین سیستم‌هایی ضروری بود، اما پس از وقوع این بیماری، دنیا به این نتیجه رسید که استفاده از فناوری‌های آنلاین و نوین در زمان همه گیری ویروس‌های بیماری‌زا بسیار ضروری و مفید است.

این ایده پرداز بیان کرد: هرچند اکنون بحث سلامت الکترونیک در دولت مطرح و پیگیری می‌شود، اما هنوز قوانین کشور در حوزه سلامت و کسب و کارهای آن بسیار قدیمی است. برخی از قوانین این حوزه در مجلس شورای اسلامی به دهه سی برمی گردد در حالی که اکنون دنیا از تکنولوژی‌های جدید این حوزه در بخش خصوصی استفاده می‌کند. خدمات این حوزه با سرعت و کیفیت بالا به دست مردم می‌رسد.

 یحیوی گفت: متاسفانه فضای ارائه خدمات حوزه سلامت در ایران بسته و محدود است. یکی از مهمترین مشکلات ما این است که دولت در این حوزه‌ها ورود پیدا کرده است. رقیب اصلی ما دولت است در صورتی که دولت باید ارائه این خدمات را به بخش خصوصی واگذار کند و خودش بر آن نظارت و پشتیبانی داشته باشد.

منبع: آنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.